Wycieczki szkolne w roku 2015/2016 - relacja z Kotliny Kłodzkiej

W roku szkolnym 2015/2016 zorganizowano i zrealizowano W Gimnazjum im. Ojca Ludwika Wrodarczyka w Radzionkowie około 59 wyjazdów uczniów na wycieczki, konkursy, zawody sportowe, warsztaty, spektakle i wymianę partnerską.Przygotowanie i przebieg wyjść i wyjazdów były zgodne z przepisami prawa. Stosowano procedury związane z przygotowaniem dokumentacji wyjazdów; przestrzegano przepisów związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa uczniom podczas wyjazdów.Wzięło w nich udział około1140 uczniów, co pozwala wnioskować że szkoła stworzyła każdemu z uczniów naszej placówki możliwość co najmniej 4 wyjazdów w ciągu roku szkolnego.
Poniżej zamieszczamy relację uczennicy z ostatniej w bieżącym roku szkolnym wycieczki szkolnej do Kotliny Kłodzkiej.

„ W dniach 13-15 czerwca  2016r. odbyła się wycieczka szkolna klasy Ia, Ic oraz IIb do Kotliny Kłodzkiej. Opiekunami grupy były wychowawczynie poszczególnych klas wraz z przewodnikiem. Zbiórka odbyła się o godzinie 7:30 przy Centrum Kultury „Karolinka”. Na wycieczkę wyruszyliśmy przed godziną 8:00. Po czterech godzinach dojechaliśmy do Nysy.
Tam odbyliśmy krótki spacer, a następnie zwiedziliśmy zabytkowy kościół gotycki pod wezwaniem świętego Jakuba.
Kolejnym punktem naszej wycieczki był Szczeliniec Wielki, położony 919 m n.p.m. w Górach Stołowych. Z tarasów widokowych podziwialiśmy piękną panoramę Sudetów. Następnie zeszliśmy do się do „Piekiełka” – głębokiej i wąskiej rozpadliny. Około godziny 16:00 przybyliśmy do Kudowy Zdrój, gdzie zakwaterowaliśmy się w Ośrodku Sportu i Rekreacji. Po obiadokolacji udaliśmy się do swoich pokoi, gdzie mogliśmy odpocząć po długim i męczącym dniu . Drugi dzień rozpoczęliśmy pobudką o godzinie 7:00. Po śniadaniu wyjechaliśmy z Kudowy Zdrój do Labiryntu „Błędne Skały". Tam spędziliśmy około jednej godziny. Następnie spacerkiem udaliśmy się
do Pstrążnej, gdzie zobaczyliśmy „Ruchomą Szopkę". Później wyruszyliśmy do Czermnej, gdzie zwiedziliśmy   „Kaplicę Czaszek". W jej wnętrzu znajduje się około 3 tys. czaszek i kości ludzkich. Były to ofiary wojen i epidemii chorób zakaźnych. Około 20-30 tysięcy cząstek ludzkich udało nam się zobaczyć w krypcie pod kaplicą. Następnie spacerowaliśmy po przepięknym  Parku Zdrojowym
w  Kudowie, degustując wody. Do ośrodka wróciliśmy przed godziną 17:00, zjedliśmy obiadokolację, zregenerowaliśmy siły w swoich pokojach, a następnie rozpaliliśmy ognisko, przy którym piekliśmy kiełbaski. Trzeci, ostatni i zarazem najciekawszy dzień naszej wycieczki rozpoczęliśmy śniadaniem. Po wykwaterowaniu udaliśmy się do autokaru i wyruszyliśmy w kierunku Dusznik Zdroju, gdzie spacerowaliśmy po Parku Zdrojowym, podziwiając Dworek im. Fryderyka Chopina oraz pomnik kompozytora. Kolejnym punktem naszej wyprawy było Stare Miasto i Most Gotycki w Kłodzku.  Zwiedziliśmy również największy na Dolnym Śląsku park miniatur "Euroland". Ostatnim punktem naszej wyprawy była Kopalnia Złota w Złotym Stoku. Po zwiedzeniu kopalni i zakupie pamiątek,  udaliśmy się w drogę powrotną do domu. Na miejscu byliśmy około godziny 19:00.

Wycieczka była bardzo udana, pozwoliła nam spędzić ze sobą niezapomniane chwile, dzięki niej poznaliśmy także wiele ciekawych miejsc, a przewodnik udzielił nam wielu informacji na ich temat.

Anna Bomba z kl. Ia
Zapraszamy do wspomnieniowej galerii zdjęć.

BIP

logo BIP

Polski Portal Edukacyjny

Nasz FacebookFACEBOOK

Nasze Miasto

Copyright © 2015. All Rights Reserved.