Jak przygoda to z klasą II e !!!

Na długo w naszej pamięci pozostaną jak żywe obrazy z 3-dniowej wycieczki do Koszarawy Bystra, 25.05. – 27.05.2011r.. W pierwszej kolejności wyruszyliśmy na spotkanie z kulturą i tradycją Ziemi Pszczyńskiej.

Pobyt w skansenie – Zagroda Wsi Pszczyńskiej jest jedną z wielu atrakcji Zabytkowego Parku Pszczyńskiego. Zagroda Wsi Pszczyńskiej powstała w 1975 roku, z biegiem lat skansen rozrastał się, obecnie na powierzchni 2 ha znajduje się kilkanaście zabytków architektury drewnianej z okolic Pszczyny, pochodzących w zdecydowanej większości z XIX wieku. Jednakże, największą atrakcją skansenu była 80-tenia przewodniczka pani Irena (wszystkim życzymy takiej pogody ducha w tym wieku). Następnie przejechaliśmy do Muzeum Browaru w Żywcu.  Muzeum Browaru w Żywcu pod względem frekwencji goni Muzeum Narodowe w Warszawie. Muzeum Browaru Żywiec to największa i najbardziej nowoczesna placówka tego typu w Polsce. Jego goście poznają tu aktywnie historię żywieckiego browaru i jego współczesność, pasjonujące historie, wciąż sprawne urządzenia, sprzęty dziesięcioleci oraz emocje towarzyszące degustacji żywieckiego piwa, z ubolewaniem musimy przyznać, że do degustacji otrzymaliśmy soczek jabłkowy. Ale to co najlepsze dopiero przed nami. Po przyjeździe do Koszarawy, aby dostać się do bazy noclegowej musieliśmy przejść 4 kilometrową trasę ( to była niezła górka). I tu z pomocą przyszedł nam pewien nieznajomy, ale o tym „sza”, jak dostaliśmy się do Zagrody Pod Halą to nasza tajemnica (a to ci historia). Następnego dnia wyruszyliśmy pod opieką pani przewodnik na szlak. Czekał na nas najwyższy szczyt Pasma Jałowieckiego (1111 m n.p.m.)-Jałowiec. W czasie II wojny światowej szczytem Jałowca przebiegała granica, pomiędzy Generalnym Gubernatorstwem a III Rzeszą. Na szczycie znajduje się drewniany krzyż, upamiętniający pobyt w tym miejscu, kardynała Wyszyńskiego i kardynała Karola Wojtyły późniejszego papieża Jana Pawła II, postawiony przez mieszkańców Stryszawy w 2000 r. Dzień zakończyliśmy ogniskiem, którego atmosferę zaogniał śpiew i gra na gitarze pana Sudera. Kolejny dzień to bezpieczna dawka adrenaliny w Parku Linowym Trollandia w Międzybrodziu Żywieckim. Po ukończeniu szkolenia instruktor dopuścił nas do wejścia na wysokie przeszkody trasy parku linowego. Naszym zmaganiom nie było końca, ale daliśmy radę, przeszliśmy trasę wysoką dostępną dla absolwentów trasy niskiej. Na tej trasie do pokonania znajduje się 11 przeszkód zawieszonych na wysokości od 5 do 20 metrów. Ledwo żywi  przeszliśmy pod Kolej Linową  na Górę Żar, gdzie był kres naszych zmagań z własnymi słabościami. Góra Żar to najpopularniejsza część Beskidu Małego. Na szczycie góry znajduje się zbiornik wodny elektrowni szczytowo-pompowej (Elektrownia Porąbka-Żar) w kształcie deltoidu, oddany do użytku w 1979 roku, który całkowicie zmienił jej wygląd. Ze szczytu góry rozciąga się panorama na Jezioro Żywieckie, pasmo Magurki Wilkowickiej i Hrobaczą Łąkę. Do zobaczenia w przyszłym roku ?!..

Kierownik wycieczki Janina Siwakowska, dziękuje w imieniu uczniów klasy II e opiekunom, pani Iwonie Mliczek oraz panu Leszkowi Suderowi za wyrozumiałość, krzepę i uśmiech.

BIP

logo BIP

Polski Portal Edukacyjny

Nasz FacebookFACEBOOK

Nasze Miasto

Copyright © 2015. All Rights Reserved.