Comenius - Mobilność Szkolnej Kadry Edukacyjnej

 „Jeśli nie Oxford, to co?” Przed takim wyborem stanęłam w kwietniu tego roku przeglądając obszerny katalog szkoleń dla nauczycieli programu Comenius Mobilność Szkolnej Kadry Edukacyjnej. Od początku intuicyjnie wyczuwałam, że to szkolenie jest skrojone na miarę moich potrzeb,  postanowiłam więc spróbować. Jakaż była moja radość, gdy otrzymałam e-maila  potwierdzającego mój udział w szkoleniu „Language, Life and Culture in the UK Today”, które odbyło się w terminie 12-15 wrzesień 2011 r  w Oxfordzie.

 

 

 Na kursie poznałam wielu nauczycieli z innych krajów, między innymi z Finlandii, Szwecji, Portugalii, Niemiec, Hiszpanii i Turcji, z którymi mogłam wymienić się doświadczeniami w pracy z młodzieżą oraz przedyskutować różnice w systemie edukacji w różnych krajach Unii Europejskiej. Kurs zawierał wiele ciekawych tematów takich jak świadomość kulturowa, problemy społeczne i kulturowe dzisiejszej Wielkiej Brytanii, fenomen portali społecznościowych oraz slang i nowomowę. Jednak to  obcowanie z „żywym językiem” było dla mnie najcenniejszym doświadczeniem. Mieszkając z rodziną goszczącą mogłam poobserwować codzienne życie Brytyjczyków, skosztować  ich tradycyjnych potraw  oraz poczuć się, chociaż przez krótki czas, częścią społeczności Wielkiej Brytanii. Architektura oraz atmosfera miasta oddawały ducha nauki i kultury. Myślę, że nauczanie języka po takim doświadczeniu stało się bardziej wartościowe, pełniejsze oraz nabrało nowego  znaczenia, otwarło oczy na zupełnie nowy tok myślenia, którego język jest częścią, nauka języka bez otoczki kulturowej byłaby tylko suchą teorią.
        Nauka języka wiąże się z pewnym wysiłkiem, ale daje wiele satysfakcji. Sama podróż w krainę języka może być równie emocjonująca jak jej cel, co potwierdzi każdy, kto wyruszył w tę drogę. Dlatego pragnę gorąco zachęcić wszystkich nauczycieli do brania udziału w programach Comenius „Uczenie się przez całe życie”, gdyż umożliwiają one zdobywanie nowych doświadczeń i doskonalenie swojego warsztatu pracy. A tym, którzy jeszcze się wahają czy warto jest uczyć się języków, chciałabym przytoczyć stwierdzenie jednego z czołowych lingwistów:
„Jeden język ustawia nas w korytarzu życia. Dwa języki pozwalają otworzyć każde drzwi na       naszej drodze.”
Tak więc pragnę życzyć wszystkim, zarówno uczniom jak i nauczycielom, aby na swojej drodze życiowej i zawodowej odnaleźli jak najwięcej „otwartych drzwi”.

                                                                                                                       mgr Ewelina Podzimska-Czerniewicz

W Galerii zdjęć zamieściłam kilka fotowspomnień - zapraszam do oglądania:)

BIP

logo BIP

Polski Portal Edukacyjny
Polski Portal Edukacyjny

Nasz FacebookFACEBOOK

Nasze Miasto

Copyright © 2015. All Rights Reserved.