Edukacyjna wycieczka do Warszawy - relacja

W dniach 9-10 października uczniowie klas trzecich oraz drugich Gimnazjum im. Ojca Ludwika Wrodarczyka w Radzionkowie pojechali na dwudniową wycieczkę edukacyjną do Warszawy. Zwiedziliśmy najciekawsze miejsca stolicy, przykuwające uwagę turystów z całego świata.

We wtorek 9 października o godzinie 5.50 wszyscy uczestnicy wycieczki zebrali się przed Centrum Kultury "Karolinka" i całą grupą ok. 6.30 wyjechaliśmy z Radzionkowa, "naładowani" pozytywną energią, chęcią zwiedzenia stolicy i poznania nowych, nieznanych miejsc. Podróż nie dłużyła się, w autokarze każdy znalazł dla siebie zajęcie Uśmiech

Pierwszym obiektem zwracającym szczególną uwagę zaraz po wjeździe do metropolii był sławny Stadion Narodowy, następnym Stadion Pepsi Arena (potocznie zwanym Stadionem Legii) oraz Most Świętokrzyski i Śląsko-Dąbrowski, które wyróżniały się swoją nadzwyczajną konstrukcją.
Zwiedzanie zaczęliśmy od wejścia do Centrum Nauk "Kopernik", gdzie spędziliśmy ok. czterech godzin. Rozchodząc się po trzypiętrowym budynku, rozpoczęliśmy zabawę ! Mogliśmy między innymi: przemawiać do sejmu, poznać anatomię człowieka (w różnych doświadczeniach, "budkach wiedzy" i "samochodach doświadczeń"), samodzielnie wykonać doświadczenia z dziedzin fizyki i chemii. Niektórzy skorzystali również z możliwości grania na laserowej harfie czy nerwach Puszcza oczko (zabawa polegała na złapaniu "kierownicy" przez cztery osoby i wzajemnym "stukaniu" sobie po wewnętrznej części dłoni; pod wpływem impulsu wydobywał się dźwięk). Kolejnymi atrakcjami było przebywanie w mydlanej bańce, trzęsienie ziemi i rozmowa z robotem Puszcza oczko (dla niektórych stał się on najbliższym przyjacielem). Mieliśmy również okazję zobaczyć oryginalną wystawę muzyczną.
Ok. godziny 18.00 zmęczeni ale wciąż uśmiechnięci pojechaliśmy do pensjonatu "Prawiehotel", znajdującego się w jednej ze spokojniejszych dzielnic Warszawy- Międzylesiu. Po zakwaterowaniu i zjedzeniu pysznej kolacji udaliśmy się do swoich apartamentów. Wieczór spędziliśmy dość spokojnie, oczywiście nie obeszło się bez przechodzenia z pokoju do pokoju i bieganiu po korytarzu.
W środę, po (nie) przespanej nocy i zjedzonym śniadaniu o godzinie 9.00 opuściliśmy "Prawiehotel", wyruszając w dalszą drogę. W autokarze podzieliliśmy się na dwie grupy (mijające się) i zaczęliśmy zwiedzanie kolejnych atrakcji stolicy. Przewodnicy opowiedzieli nam historie związane z dwoma pomnikami- Józefa Piłsuckiego i Fryderyka Chopina. Mogliśmy także zasiąść na grającej ławce i wysłuchać jednego z polonezów Fryderyka Chopina ( ławeczki te zamontowano w Warszawie, w 2010r., z okazji 200 rocznicy urodzin kompozytora i Roku Chopinowskiego). Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie "Łazienek". Obeszliśmy cały park, podziwiając zabytki, słuchaliśmy z ciekawością opowieści i podziwialiśmy "Teatr na wodzie", pałace, rezydencje ówczesnej monarchii, a także chodzące po parku pawie oraz wiewiórki.Śmiech
Następnie, zmarznięci po spacerze, udaliśmy się do Sejmu. Po przejściu przez bramki bezpieczeństwa (każdy musiał przez nie przejść przynajmniej dwa razy ) weszliśmy do głównej sali Sejmu. Mieliśmy wyjątkowe szczęście ! Oprócz wysłuchania obrad, rozpoznaliśmy twarze znanych polityków i posłów. Wśród nich twarze m.in.: Jarosława Kaczyńskiego, Leszka Millera, Ryszarda Kalisza, Waldemara Pawlaka oraz Ewy Kopacz. Po zakończonej dyskusji posłów udaliśmy się na wykład dotyczący tego, co na co dzień dzieje się w Sejmie, poznaliśmy jego zakamarki, a także uzyskaliśmy odpowiedzi na nurtujące pytania np. "Czy kwiaty stojące w lewym rogu sali są sztuczne czy prawdziwe?". Dowiedzieliśmy się również, że każdy obywatel państwa polskiego ma prawo odwiedzenia Sejmu i przebywania na sali obrad nawet przez cały dzień! Niestety, niewielu Polaków korzysta z tego przywileju.
Następnym punktem naszej wycieczki stało się Stare Miasto. Byliśmy na rynku, w Kościele pw. św. Jana Chrzciciela, poznaliśmy historię miasta podczas okupacji. Widzieliśmy również Kolumnę Zygmunta oraz Pomnik Syrenki Warszawskiej. Po godzinnym spacerze mieliśmy czas na zjedzenie posiłku oraz kupno pamiątek.
Ok. godziny 16.30 pełni wrażeń, usatysfakcjonowani, ale i smutni, ponieważ wycieczka trwała zdecydowanie za krótko, wyruszyliśmy w drogę powrotną do Radzionkowa. Oczywiście nie mogło zabraknąć wizyty w restauracji McDonald's, bo przecież bez tego punktu żadna wyprawa nie jest prawdziwą  wycieczką!

W podróży powrotnej każdy podsumował ostatnie dwa dni. Był to dla nas czas bardzo ciekawie spędzony. Poznaliśmy wiele nowych miejsc i zabytków, o których wcześniej słyszeliśmy jedynie w mediach.
O godzinie 22.30 szczęśliwie dotarliśmy przed Centrum Kultury "Karolinka" i rozeszliśmy się do swoich domów.
To była jedna z tych wycieczek, których się nie zapomina.

Pragnę w tym miejscu podziękować  wszystkim organizatorom oraz opiekunom, bez których ten wspaniały wyjazd by się nie odbył: pani Izabeli Leńdźwie, pani Joannie Krakowiak, pani Beacie Duch, pani Danucie Mikinie, pani Weronice Sitarz, pani Agnieszce Rudoll oraz osobom, które towarzyszyły nam podczas podróży: panu Ryszardowi - kierowcy naszego autokaru, który bezpiecznie podróżował z nami i znosił nasz ciągły, radosny hałas podczas całej drogi, pani Izabeli Boryczce- pilotowi naszej wycieczki, za to, że urozmaiciła nam ją do granic możliwości, a także przewodnikom, bez których nie moglibyśmy się poruszać po Warszawie. Tym wszystkim osobom składamy jeszcze raz serdeczne podziękowania i wszyscy mamy nadzieję, że kiedyś jeszcze raz przeżyjemy coś tak wspaniałego!

Nicole Cieplik - Szkolne Koło Dziennikarskie

Zdjęcia znajdziecie w Galerii

BIP

logo BIP

Polski Portal Edukacyjny

Nasz FacebookFACEBOOK

Nasze Miasto

Copyright © 2015. All Rights Reserved.